Продавець АкрілСіті розвиває свій бізнес на Prom.ua 8 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
555 відгуків
promo_banner
Кошик

Історія оргскло (акрил)

Цей революційний матеріал є особою торгівлі та реклами в сучасному світі, хоча він був винайдений майже 100 років тому, така ситуація визначалась його унікальними якостями - насамперед прозорістю, технологічністю виготовлення виробів з нього і простотою обробки усіма. відомі методи обробки.

Основи хімії акрилових полімерів були закладені в 1901 році німецьким вченим Отто Карлом Юліусом Ромом (14.03.1876 - 17.09.1939), який почав дослідження взаємодії алкоголята натрію і метилакрилатов.

Отто Рем є автором безлічі патентів в області хімії акрилу, в основному пов'язаних з обробкою шкіри (пом'якшення дублення) і агрохімією. Поява самого оргскла у тому вигляді, з яким ми тепер знайомі - у вигляді листів, як завжди в історії винаходів, зовсім випадково. Ром експериментував з виробництвом ударостійкого багатошарового скла для автомобільної промисловості та авіації, для цього, ще будучи фармацевтом, він створив клей на основі акрилатів для склеювання двох силікатних стекол і залишення наступного складу застигати між двома стеклами. Вранці наступного дня він виявив, що клей не приклеїв дві склянки, а сам перетворився на якусь подобу склянки і легко відокремлювався від скляної форми.

Так була винайдена акрилова листя і спосіб її виготовлення - заливка між двома силікатними склянками. Виготовивши таким чином кілька зразків, Rohm швидко оцінив можливості нового матеріалу і в 1933 році запатентував його під назвами «Plexiglas» і «Plexiglass» (для англомовного ринку).

Слово «оргскло» читається, що слово «Plexiglas» походить від трьох слів, з майже однаковим написанням для німецької та англійської мов:
plastic — пластик, пластмаса;
flexible — гнучкий;
glass — скло,
і фактично означає: гнучке пластикове (полімерне) скло - P-LEX-GLAS - назва, яке стало прозивним для поліметилметакрилату у всьому світі (згідно з дослідженнями Evonik, бренд Plexiglas відомий 98% респондентів Сегмент B2B.

Отто Рем заснував зі своїм другом, що працювали в той час у Нью Йорку, Отто Хаасом компанію по виробництву акрилових продуктів rö hm & Haas, швидко стала великою світовою корпорацією з філіями в Європі та Америці. В 1936 році було розпочато комерційний випуск листового оргскла.

Основний розвиток компанія отримала в роки Другої світової війни — плексиглас відмінно підходив для виготовлення ліхтарів літаків і скління турелей — це прекрасно розуміли по обидві сторони фронту.
В 1943 році компанія «Рем енд Хаас» була удостоєна «Army-Navy Award», також відома як «E-Премія» — Нагорода Армії і Флоту США за видатні досягнення у військовому виробництві.

Завдяки військовим замовленням обсяг продажів з 13000$ В 1936 році, (119000$ в 1937р.) швидко збільшився до 8.9 млн. дол. у 1941 році (у цінах тих років), тобто в 685 раз! Аналогічна ситуація була і в Німеччині (але нажаль корпоративна історія компанії про це замовчує зі зрозумілих причин).

У повоєнні роки обсяг замовлень акрилу швидко скоротився, тому в компанії було прийнято рішення вивести продукт на нові ринки, для чого були найняті кращі маркетологи і дизайнери. Було прийнято рішення отримати забарвлене светопропускающее оргскло — і першим стало червоне оргскло, яка знайшла своє застосування в задніх червоних ліхтарях автомобілів, отримавши перший не вицвітають барвник, у компанії зрозуміли, що кількість необхідних ринку квітів акрилу величезна і через кілька років кольоровий акрил став основою архітектури, дизайну і реклами. Так, наприклад, у 1953 році все 15000 АЗС «Shell» були обладнані світловими покажчиками і дизайнерськими елементами із застосуванням жовто-орнажевого акрилу.

Второй прорыв был совершен в 70-х годах ХХ века, когда был изобретен и внедрен на промышленном уровне новый технологический процесс синтеза метилметакрилата (сырья для акрила), что позволило значительно снизить цену листового акрила и сделать его повсеместно доступным. И даже в наше время акрил является наиболее дешевым светропрозрачным листовым пластиком во всем мире, в не прозрачных листовых пластиках только полистирол и вспененные пластики (за счет меньшей плотности) составляют ценовую конкуренцию акрилу, при этом имея «на порядок» меньшую сферу применения.

Отто Рем був одним із засновників rö hm & Haas, винахідником листового поліметилметакрилату і первісним власником бренду «Plexiglas», але в даний час ця компанія після декількох злиття, поглощеный і разделеный входить в міжнародну хімічну корпорації Dow Chemical Company.

Права на бренд «Plexiglas» в настоящее время принадлежат двух крупным химическим корпорациям мирового уровня:
- В Северной и Южной Америке право на этот бренд принадлежит компании Arkema, в остальном мире эта компания выпускает листовой полиметилметакрилат под брендом «Altuglas».
- В Европе, Азии и Африке бренд «Plexiglas» принадлежит компании Evonik Industries AG, в Северной и Южной Америке эта компания выпускает листовое оргстекло под брендом «Acrylte».
Что интересно, между этими компаниями разделены даже сайты с названием Pexiglas:
- сайт plexiglas.com — принадлежит компании Arkema;
- сайт plexiglas.net — принадлежит компании Evonik Industries AG.

В литературе также есть упоминания фамилии «Бауэр» — владельца патента на промышленное способ производства полиметилметакрилата или патента на один из способов синтеза полиметилметакрилата, однако найти упоминания в интернете о нем не удалось.

Термін «органічне скло» відбувається з 30-40-х років минулого століття — так цей матеріал був названий в Радянському Союзі, завдяки схожості з силікатним склом і свого органічного походження, а також завдяки популярному в ті часи способу словотворення. Історія розробки та застосування поки на жаль не знайдено.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner